W październiku rozpoczął się projekt, którego partnerem jest nasze stowarzyszenie. W Instytucie Filologii Angielskiej UWr będziemy mieli okazję posłuchać badaczy, dziennikarzy i twórców gier wideo. Spotkania z nimi będą koncentrować się wokół aspektów badawczych gier i funkcjonowania branży medialnej rozrywki w Polsce
Cykl „Laboratorium Gier Wideo” będzie szansą na rozmowę z badaczami gier z całej Polski, producentami, twórcami, scenarzystami i dziennikarzami. Organizatorzy – zespół badawczy „Polskie Gry Wideo” – do uczestnictwa w spotkaniach zachęcają studentów, doktorantów, pracowników naukowych i entuzjastów zainteresowanych tematyką, a przede wszystkim osoby, które planują poświęcić swoje prace dyplomowe tematyce gier wideo.
Pomysł Laboratorium zrodził się z potrzeby promowania wiedzy o tym, jak w istocie badać gry wideo oraz gry na urządzenia mobilne. Z tym problemem zmaga się coraz więcej studentów piszących prace semestralne czy dyplomowe. Bardzo często trudne okazują się kwestie metodologiczne i dotyczące samej selekcji materiału. Przede wszystkim jednak podstawowym celem cyklu jest ukazanie gier nie tylko jako zagadnienia ludologicznego, ale także jako zjawiska, które otacza i dotyka wszystkich funkcjonujących we współczesnym świecie. Gośćmi spotkań będą również specjaliści i twórcy gier, którzy podzielą się wiedzą i doświadczeniami z zakresu marketingu i produkcji gier. Dzięki nim słuchacze dowiedzą się, jak rodzima branża gier wygląda „od kuchni”.
Spotkania są otwarte i bezpłatne. Nie jest konieczna wcześniejsza rejestracja. Cykl rozpoczął się w październiku i potrwa przez rok. Na razie znana jest pierwsza część harmonogramu spotkań, kolejna zostanie opublikowana w grudniu.
Najbliższe spotkania:
- 28 października – Warsztat badacza gier, źródła, metodologie i selekcja materiału (warsztat, Adam Flamma i Jakub Krogulec, UWr),
- 18 listopada – Specyfika i rozwój gier z gatunku gier typu city-builders (wykład, Szymon Kukulak, UJ),
- 25 listopada – Proces wydawniczy, produkcyjny gier mobilnych (warsztat, Radosław Smektała, Tequilla Games),
- 28 listopada – Spotkanie autorskie z Marcinem Kosmanem, autorem książki Nie tylko wiedźmin: historia polskich gier wideo (dyskusja),
- 2 grudnia – Jak zostać deweloperem? Spotkanie i warsztat z przedstawicielami koła naukowego TK Games (warsztat, Michał Kłoś i Piotr Sobolewski),
- 9 grudnia – Marketing gier mobilnych (warsztat, Marcin Traczyk, Tequilla Games),
Wszystkie spotkania odbędą się w Instytucie Filologii Angielskiej UWr przy ul. Kuźniczej.
Kierownikami zespołu badawczego „Polskie Gry Wideo” są tricksterzy Adam Flamma i Jakub Krogulec. Zespół został powołany we wrześniu 2015 r. przez dr. hab. Marcina Cieńskiego, prof. UWr, dziekana Wydziału Filologicznego UWr. Opiekę merytoryczną nad jego działalnością sprawują dr hab. Anna Gemra, prof UWr (Instytut Filologii Polskiej) oraz dr hab. Mariusz Marszalski, prof. UWr. (Instytut Filologii Angielskiej).
Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster” jest partnerem „Laboratorium Gier Wideo”.