Polskie gry wideo – program konferencji

[Aktualizacja] 18 września spotykamy się w Instytucie Filologii Angielskiej UWr na dwudniowej konferencji naukowej „Polskie gry wideo. Kultura, historia, konteksty”. Przedstawiamy program tego wydarzenia.

Tematem obrad chcemy uczynić polskie gry wideo, a także szeroko rozumianą rodzimą branżę gier, środowiska fanów i graczy, kulturę, jaka wokół nich się wytworzyła oraz historię branży gier w Polsce.

Spotykamy się w piątek 18 września o godz. 10 w budynku Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego przy ul. Kuźniczej 22.

Program konferencji:

Piątek – 18 września

Panel 1, godz. 10:

mgr Jakub Krogulec (UWr) – This War of Mine jako ideologiczny zwrot przedstawiania wojny w grach głównego nurtu
mgr Tomasz Piasecki (UWr) – Jak mówi skrajność? Mortal Dating w oczach lingwisty
mgr Aleksandra Jarosz (PTBG) – Wpływ osobowości na flow i immersję
mgr Adam Flamma (UWr) – Od stołu do tabletu, czyli jak zmienić rzeczywistość gracza. Casus EarthCore: shattered elements

Panel 2, godz. 12:

mgr Robert Dudziński (UWr) – Łowca w krainie turbokapitalizmu. Gry komputerowe jako symbol modernizacji w filmie Łowca: ostatnie starcie
mgr Bartosz Pawlak (UO) – Historyczne nawiązania w polskich grach wideo – wybrane przykłady
mgr Radosław Pisula (UO) – Beat’em up. Polski przemysł gier wideo po transformacji ustrojowej a wpływ zachodnich trendów
mgr Magdalena Szewerniak (UWr) – Kazik, zapiekanki i stadiony. Nostalgia w polskich grach komputerowych

Przerwa obiadowa, godz. 14-15

Panel 3, godz. 15:

mgr Jacek Szewczuk (UG) – Poziom „easy”: skupienie się na opowieści czy usprawiedliwienie lenistwa?
mgr Szymon Cieśliński (UŁ) – Horror weird fiction, gra eksploracyjna i symulator chodzenia. Opowiadanie historii w Zaginięciu Ethana Cartera
mgr Adam Flamma (UWr) – Świat oszalał, czyli dlaczego wszyscy uganiają się za Dzikim Gonem?
Danuta Kisiała – Gry na usługach marketingu, czyli o ideach kreatywnych realizowanych za pomocą gier

Panel 4, godz. 16.30:

Mateusz Wojtanowicz (TK Games) – Czym jest TK Games?
Dyskusja: Polskie gry jako fenomen na skalę światową. Wezmą w niej udział: mgr Szymon Cieśliński, mgr Adam Flamma i mgr Dominika Staszenko.

Sobota – 19 września

Panel 5, godz. 10:
mgr Bartłomiej Schweiger (UJ) – Gry a władza w polu produkcji kulturowej
mgr Marcin Petrowicz (UJ) – Spacer po wyśnionych fotografiach. Formuły gatunkowe w grze Trauma

Panel 6, godz. 11.30
mgr Marcin M. Chojnacki (UŁ) – Zanim przybył YouTube, czyli o recenzentach gier wideo w polskich programach telewizyjnych
mgr Łukasz Słoński (UO) – Muminki kontra Obcy – komiks w polskiej prasie komputerowej
mgr Grzegorz Zyzik (UO) – Bajtku dopomóż, jesteśmy w kropce! Początki społeczności graczy w PRL-u
mgr Michał Wolski (UWr) – Groza, ironia i aparat fotograficzny. Alfabet śmierci w kontekście polskich gier wideo z lat 90.

Przerwa obiadowa – 13.30-14.30

Panel 7, godz. 14.30:
mgr Marcin Petrowicz (UJ) – Wojna bez karabinu. Cywile w oblężonym Sarajewie w This War of Mine
mgr Dominika Staszenko (UŁ) – Parkour w zarażonym mieście – Dying Light jako odświeżenie motywu zombie w grach wideo
Miłosz Szymczak (audycja Masz 3 Życia) – xLand Games – historia studia, analiza gry Heartlight oraz dalsze losy tytułów i pracowników firmy

Panel 8, godz. 16

Michał Kłoś (TK Games) – Po ilu kubkach kawy w grze czuć zabawę?
Dyskusja: Dlaczego tęsknimy za Franko, czyli nostalgia a polskie gry. Wezmą w niej udział: mgr Marcin M. Chojnacki, mgr Magdalena Szewerniak i mgr Michał Wolski.

Organizatorami konferencji są Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej Trickster oraz Instytut Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Patronat nad wydarzeniem objęli: Polskie Towarzystwo Badania Gier (patronat naukowy), TK Games, 11 bit studios, audycja Masz 3 ŻyciaPad Portal, Tequila Games, Akademickie Radio Luz Politechniki Wrocławskiej, Gamedec, Grakademia, Hyperbook, Dlastudenta.pl, Gamemusic.pl.

Zapraszamy także do wydarzenia na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *