W rozwinięciu notki znajduje się pełna lista referatów przyjętych na naszą najbliższą konferencję, poświęconą Kobiecej stronie popkultury, która odbędzie się w dniach 27–28 marca w klubie dyskusyjnym CafeTHEA (Przejście Żelaźnicze 4) we Wrocławiu. Wkrótce opublikujemy również harmonogram obrad.
mgr Kamila Byrtek (UO): Kanony kobiecego piękna fizycznego w reklamie telewizyjnej i internetowej. Tożsamość kobiety w popkulturze
mgr Aleksandra Byrska (UJ): Bunt księżniczek
mgr Marcin M. Chojnacki (UŁ): Kapitan Ameryka na obcasach – Agentka Carter a rola kobiet i superbohaterów w okresie powojennym
mgr Szymon Cieśliński (UŁ): Katniss Everdeen – dziewczyna, która igra z ogniem. Rozważania o kreacji głównej bohaterki w cyklu „Igrzyska Śmierci” Suzanne Collins
mgr Katarzyna Czarcińska (UW): Feministka w męskim świecie, czyli o kobietach i grach wideo
Aleksandra Drabina (UWr): Mitologia kobiecej rozkoszy we współczesnym dyskursie mediów popularnych
Magdalena Dudziak (UWr): Kobiecość w męskim świecie. Sylwetka Wandy Rutkiewicz jako alpinistki
mgr Robert Dudziński (UWr): Kociaki, szansonistki, prostytutki. Bohaterki jako przedmiot seksualny w polskich telewizyjnych produkcjach sensacyjno-kryminalnych
mgr Adam Flamma (UWr,): Czy panie rządzą galaktyką? O postaciach kobiet w serii „Mass Effect”
Damian Gałuszka (AGH): Gry wideo a seksizm – netograficzna analiza przemocy symbolicznej w polu graczy
mgr Jowita Gromysz (UWr): Barbie wychowawczynią
mgr Dawid Głownia (UJ): Cierpiętnice, gejsze, tradycyjne dziewczęta, zwesternizowane femmes fatales, matki żołnierzy i pracownice przemysłowe. Modele kobiecości we wczesnym kinie japońskim
mgr Mieszko Hajkowski (UJ): Intersekcja położenia klasowego i płci społeczno-kulturowej w badaniach nad dystynkcją społeczną na przykładzie polskiego serialu telewizyjnego Rezydencja
mgr Mateusz Jamro (UP): Dlaczego Helene Fischer – krótka historia wielkiego sukcesu
Katarzyna Jewtuch (UWr): Kobiece spojrzenie na pornografię
mgr Katarzyna Jędruch (UO): Konstrukcje żeńskich postaci w filmie Klan urwisów, czyli „różnice płciowe” jako produkt kulturowy
mgr Adriana Kapała (UJ): Femme fatale, kochanka, manipulantka? Obraz kobiety w kinie amerykańskim la 30. i 40.
mgr Barbara Kulesza-Gulczyńska (UAM): Czy fanfikcja jest kobietą?
mgr Marcin Kluczykowski (UAM): Być jak Barbie
Joanna Kotek (UJ): Fan i fanka – bardzo różni czy tacy sami?
mgr Kamila Kowalczyk (UWr): Współczesne losy Małgosi – ewolucja wizerunku baśniowej bohaterki w tekstach kultury popularnej
mgr Marta Kowalska (UWr): Oblicza kobiet w polskich powieściach kryminalnych
mgr Weronika Łucyk (UG): Feminizm? Gra wizerunkami kobiecości jako strategia marketingowa
mgr Monika Midura (UR): Sylvia Plath – fenomen Internetu
mgr Radosław Pisula (UO), mgr Michał Wolski (UWr): Emancypacja w trykocie. Rozwój superbohaterskich postaci kobiecych w multiwersum Marvela
mgr Karolina Plinta (UW): Hot creations. Kobiecość w czasach postinternetu
mgr Joanna Płoszaj (UWr): Wszystkie kobiety Mordimera Madderdina. Konstrukcja i rola postaci kobiecych w cyklu inkwizytorskim Jacka Piekary
mgr Monika Pruszkowska (UMCS): Matka na ringu i inne superbohaterki z „krańców świata”
mgr Bolesław Racięski (UJ): Przestań beczeć, kobieto! Popkulturowe życie la Llorony
mgr Andrzej Strużyna (UO): Kultura gier wideo okiem cyberfeministek
mgr Olga Szmidt (UJ): Miniseriale gotowe na wszystko. Kobiece bohaterki w najnowszych miniprodukcjach
mgr Dominika Staszenko (UŁ): Ofiara czy mścicielka – charakterystyka postaci final girl w filmach grozy
mgr Angelika Szopa (UWr): Walka z patriarchatem – walka z wiatrakami? Postfeministyczne rozważania nad kobiecą tożsamością na przykładzie serii „Dziennik Bridget Jones” Helen Fielding
Paweł Walentynowicz (UWr): Perfekcja, czystość i nerwica. O zaburzeniach obsesyjno-kompulsywnych postaci matek z kreskówek Cartoon Network
Michał Wieczorek (UAM): (Nie)zależne, wyzwolone, czyli przedstawienia kobiet w tekstach zespołów nowej fali
mgr Anna N. Wilk (UWr): Kobiecy potwór czy potworna kobieta? Analiza postaci rusałki w wierzeniach słowiańskich i we współczesnej rosyjskiej literaturze grozy
Anna Wróblewska (UŚ): Od pana Darcy’ego w jeziorze do Lizzie – vlogerki, czyli Austenmania a kwestia kobieca
mgr Robert Zontek (UWr): Sześć stóp i dwa cale dynamitu. Dyskursy kobiecości w kinie blaxploitation