Lista zgłoszeń przyjętych na konferencję „Kobieca strona popkultury”

W rozwinięciu notki znajduje się pełna lista referatów przyjętych na naszą najbliższą konferencję, poświęconą Kobiecej stronie popkultury, która odbędzie się w dniach 27–28 marca w klubie dyskusyjnym CafeTHEA (Przejście Żelaźnicze 4) we Wrocławiu. Wkrótce opublikujemy również harmonogram obrad.

mgr Kamila Byrtek (UO): Kanony kobiecego piękna fizycznego w reklamie telewizyjnej i internetowej. Tożsamość kobiety w popkulturze

mgr Aleksandra Byrska (UJ): Bunt księżniczek

mgr Marcin M. Chojnacki (UŁ): Kapitan Ameryka na obcasach – Agentka Carter a rola kobiet i superbohaterów w okresie powojennym

mgr Szymon Cieśliński (UŁ): Katniss Everdeen – dziewczyna, która igra z ogniem. Rozważania o kreacji głównej bohaterki w cyklu „Igrzyska Śmierci” Suzanne Collins

mgr Katarzyna Czarcińska (UW): Feministka w męskim świecie, czyli o kobietach i grach wideo

Aleksandra Drabina (UWr): Mitologia kobiecej rozkoszy we współczesnym dyskursie mediów popularnych

Magdalena Dudziak (UWr): Kobiecość w męskim świecie. Sylwetka Wandy Rutkiewicz jako alpinistki

mgr Robert Dudziński (UWr): Kociaki, szansonistki, prostytutki. Bohaterki jako przedmiot seksualny w polskich telewizyjnych produkcjach sensacyjno-kryminalnych

mgr Adam Flamma (UWr,): Czy panie rządzą galaktyką? O postaciach kobiet w serii „Mass Effect”

Damian Gałuszka (AGH): Gry wideo a seksizm – netograficzna analiza przemocy symbolicznej w polu graczy

mgr Jowita Gromysz (UWr): Barbie wychowawczynią

mgr Dawid Głownia (UJ): Cierpiętnice, gejsze, tradycyjne dziewczęta, zwesternizowane femmes fatales, matki żołnierzy i pracownice przemysłowe. Modele kobiecości we wczesnym kinie japońskim

mgr Mieszko Hajkowski (UJ): Intersekcja położenia klasowego i płci społeczno-kulturowej w badaniach nad  dystynkcją społeczną na przykładzie polskiego serialu telewizyjnego Rezydencja

mgr Mateusz Jamro (UP): Dlaczego Helene Fischer – krótka historia wielkiego sukcesu

Katarzyna Jewtuch (UWr): Kobiece spojrzenie na pornografię

mgr Katarzyna Jędruch (UO): Konstrukcje żeńskich postaci w filmie Klan urwisów, czyli „różnice płciowe” jako produkt kulturowy

mgr Adriana Kapała (UJ): Femme fatale, kochanka, manipulantka? Obraz kobiety w kinie amerykańskim la 30. i 40.

mgr Barbara Kulesza-Gulczyńska (UAM): Czy fanfikcja jest kobietą?

mgr Marcin Kluczykowski (UAM): Być jak Barbie

Joanna Kotek (UJ): Fan i fanka – bardzo różni czy tacy sami?

mgr Kamila Kowalczyk (UWr): Współczesne losy Małgosi – ewolucja wizerunku baśniowej bohaterki w tekstach kultury popularnej

mgr Marta Kowalska (UWr): Oblicza kobiet w polskich powieściach kryminalnych

mgr Weronika Łucyk (UG): Feminizm? Gra wizerunkami kobiecości jako strategia marketingowa

mgr Monika Midura (UR): Sylvia Plath – fenomen Internetu

mgr Radosław Pisula (UO), mgr Michał Wolski (UWr): Emancypacja w trykocie. Rozwój superbohaterskich postaci kobiecych w multiwersum Marvela

mgr Karolina Plinta (UW): Hot creations. Kobiecość w czasach postinternetu

mgr Joanna Płoszaj (UWr): Wszystkie kobiety Mordimera Madderdina. Konstrukcja i rola postaci kobiecych w cyklu inkwizytorskim Jacka Piekary

mgr Monika Pruszkowska (UMCS): Matka na ringu i inne superbohaterki z „krańców świata”

mgr Bolesław Racięski (UJ): Przestań beczeć, kobieto! Popkulturowe życie la Llorony

mgr Andrzej Strużyna (UO): Kultura gier wideo okiem cyberfeministek

mgr Olga Szmidt (UJ): Miniseriale gotowe na wszystko. Kobiece bohaterki w najnowszych miniprodukcjach

mgr Dominika Staszenko (UŁ): Ofiara czy mścicielka – charakterystyka postaci final girl w filmach grozy

mgr Angelika Szopa (UWr): Walka z patriarchatem – walka z wiatrakami? Postfeministyczne rozważania nad kobiecą tożsamością na przykładzie serii „Dziennik Bridget Jones” Helen Fielding

Paweł Walentynowicz (UWr): Perfekcja, czystość i nerwica. O zaburzeniach obsesyjno-kompulsywnych postaci matek z kreskówek Cartoon Network

Michał Wieczorek (UAM): (Nie)zależne, wyzwolone, czyli przedstawienia kobiet w tekstach zespołów nowej fali

mgr Anna N. Wilk (UWr): Kobiecy potwór czy potworna kobieta? Analiza postaci rusałki w wierzeniach słowiańskich i we współczesnej rosyjskiej literaturze grozy

Anna Wróblewska (UŚ): Od pana Darcy’ego w jeziorze do Lizzie – vlogerki, czyli Austenmania a kwestia kobieca

mgr Robert Zontek (UWr): Sześć stóp i dwa cale dynamitu. Dyskursy kobiecości w kinie blaxploitation

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *