Kultura niewysoka IV: Studio z misją, czyli rzecz o wolności seksualnego wyboru w grach BioWare

8947.2Najbliższy wykład w ramach „Kultury niewysokiej” odbędzie się 8 maja o godzinie 17. Poprowadzi go mgr Adam Flamma, który opowie o roli erotyki w grach firmy BioWare. W rozwinięciu notki znaleźć można krótki opis spotkania.

BioWare to jedna z najbardziej wpływowych firm w branży gier komputerowych. Ich produkcje, takie jak kultowe Wrota Baldura, trylogia Mass Effect czy Dragon Age, to nie tylko wybitne gry cRPG, lecz także przykłady swoistej misji, jaką kieruje się w swojej działalności studio założone przez Raya Muzykę, Grega Zeschuka i Augustine’a Yipa. Ich gry ukazują sferę seksualności bohaterów jako istotny element fabuły, nierzadko mogący wpływać na jej przebieg. Miłość fizyczna prezentowana w grach przez BioWare stanowi również przykład seksualnej wolności, jaką ma gracz w podejmowaniu decyzji i sterowaniu poszczególnymi postaciami. Jest to o tyle istotne, że żadne studio nie podejmowało wcześniej tej tematyki w tak otwarty i bezkompromisowy sposób. W trakcie spotkania omówione zostaną najważniejsze cechy scen erotycznych prezentowanych w grach BioWare, a także ich znaczenie w perspektywie problematyki wolności i uprzedzeń w wirtualnym świecie. Ponadto zaprezentowana zostanie ewolucja znaczenia seksu w grach komputerowych, która dokonała się w dużej mierze dzięki takim tytułom, jak wspomniana Mass Effect czy Dragon Age.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *