Poniżej prezentujemy program obrad konferencji Kamp w kulturze polskiej. Obrady odbędą się w sobotę (11 kwietnia 2015) w klubie dyskusyjnym CafeTHEA (Przejście Żelaźnicze 4, Wrocław).
Sobota (11.04.2015)
9.00–10.30
Katarzyna Jewtuch (UWr), Kamp czy kicz? Refleksja nad polską erotyką internetową
mgr Michał Wolski (UWr), Bełkot zza papierowych kłów. Wampiry w polskich kabaretach
mgr Julian Jeliński (UWr), Polski katolicyzm w wersji kampowej? Zasadność uznania „Frondy” jako czasopisma świadomie wykorzystującego estetykę kampu
10.30–12.00
dr Marzena Drobner (KUL), Kamp – estetyzm – metafizyka na przykładzie wybranych utworów poezji polskiej
Angelika Poppa (UAM), Poezja Barbary Czerwijowskiej – (pre)kamp?
Michał Wieczorek (UAM), Rybka oczko puszcza… do szkieletu Zbigniewa H., czyli o pograniczach kampu i (nad)realności w najnowszej poezji polskiej
12.00–13.50
Sabina Misiarz-Filipek (UJ), Kamp jako styl życia – od Lubiewa do Zbrodniarza i dziewczyny Michała Witkowskiego
Anna Przybył, Tożsamość kampowa, czyli teatralizacja doświadczenia w życiu i twórczości Gabrieli Zapolskiej
mgr Angelika Łuszcz (UP), Kamp jako jedna z poetyckich strategii w poezji współczesnej
13.30–14.30 Przerwa obiadowa
14.30–16.30
mgr Krzysztof Siwoń (UJ), Zawartość kampu w kampie. O śladach kampowej estetyki w kinie moralnego niepokoju
mgr Robert Dudziński (UWr), Co wyrosło na Gruzie? Gulczas, a jak myślisz? i Yyyreek!!! Kosmiczna nominacja jako świadomy (?) kamp
mgr Szymon Cieśliński (UŁ), Kampowa groza z kraju nad Wisłą, filmowy kicz czy efekt niezrozumienia konwencji? Rozważania wokół Pory mroku w reżyserii Grzegorza Kuczeriszki
mgr Patrycja Ratajska (UAM), Kampowanie narodowych mitów. O możliwości kampowego odczytania Miasta 44 Jana Komasy
16.30–18.00
Kamil Osękowski (UO), „Ta róża zgubiona”. Strategie odbioru twórczości Aldony Orłowskiej
Szymon Kobyliński (UMK), Kampowy potencjał tekstów polskiego popu
mgr Radosław Pisula (UO), Kamp w peerelowskim kosmosie. Gatunkowa hybrydyzacja w komiksach z Tajfunem
Maciej Mikołajski, Kampowe strategie budowania marki, czyli o marketingu AleBrowaru