Polskie gry wideo – kultura, historia, konteksty

Polski przemysł gier wideo od kilku lat odnosi coraz większe sukcesy i jest doceniany na całym świecie. Mówiąc o polskich grach, myśli się zazwyczaj o seriach Sniper, Dead Island czy Wiedźmin oraz o takich tytułach jak Dying Light czy The Lords of Fallen. Nie są to oczywiście jedyne gry powstałe nad Wisłą. Obecnie rodzimi projektanci tworzą wiele popularnych gier, także gier indie i tytułów przeznaczonych na urządzenia mobilne. Ponadto w Polsce szybko rozwija się e-sport, którego zawody (o coraz wyższej randze) odbywają się u nas rokrocznie, ściągając graczy z całego świata. Jednocześnie doskonale funkcjonuje szeroko rozumiana kultura graczy: strony internetowe, fora, czasopisma etc. W obliczu tak dynamicznie rozwijającego się zjawiska, jego wzrastającego znaczenia i łatwo dostrzegalnej popularności polskich tytułów na światowych rynkach mamy ogromną przyjemność zaprosić Państwa do udziału w konferencji Polskie gry wideo – kultura, historia, konteksty. Tematem obrad chcielibyśmy uczynić polskie gry wideo, a także – szeroko rozumianą – rodzimą branżę gier oraz środowiska fanów i graczy, kulturę, jaka wokół nich się wytworzyła, a także historię branży gier w Polsce. Powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na taki przedmiot badań, był dynamiczny rozwój tej gałęzi rodzimego przemysłu rozrywkowego.

Do udziału w konferencji zapraszamy nie tylko ludologów, lecz także kulturoznawców, medioznawców, socjologów, filologów, specjalistów od marketingu, antropologów, prawników, historyków oraz dziennikarzy, blogerów, vlogerów, przedstawicieli firm związanych z branżą gier. Ponieważ jest to pierwsza z cyklu konferencji o polskich grach wideo, proponujemy Państwu m.in. następujące zagadnienia:

  • historia polskich gier wideo,
  • główne problemy polskich produkcji,
  • strategie marketingowe w promocji polskich gier,
  • analiza polskich gier,
  • rodzime środowisko graczy,
  • rozwój platform do grania nad Wisłą i polska dystrybucja cyfrowa,
  • polska spuścizna kulturowa a gry komputerowe,
  • polskie gry w konfrontacji z rynkami zachodnimi, unikalność polskich produkcji,
  • polskie gry mobilne,
  • polskie game studies,
  • polski e-sport, społeczności, działalność, rozwój, szanse na przyszłość,
  • podsumowania roczne z działalności branży.

 

Jednocześnie zaznaczamy, że powyższe zagadnienia stanowią jedynie propozycje. Jesteśmy otwarci na Państwa pomysły i sugestie. Zależy nam, by stworzyć możliwość komunikacji między środowiskiem naukowym,szeroko rozumianą branżą gier a graczami, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o kulturze polskich gier wideo.

 

Czas: 18–19.09.2015

Miejsce: Instytut Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, Kuźnicza 22, Wrocław

Opłata: 150 zł (koszt materiałów konferencyjnych, przerw kawowych i publikacji pokonferencyjnej; uczestnicy konferencji mają ponadto zniżkę 10% w restauracji Vega).

Zgłoszenia: do 31 sierpnia za pomocą formularza zgłoszeniowego na stronie

Kontakt: stowarzyszenie@tricksterzy.pl

Organizatorzy: Inicjatywa TricksterGame, Stowarzyszenie Badaczy Popkultury Popkultury i Edukacji Popkulturowej Trickster, Instytut Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego

Opiekun naukowy: prof. Anna Gemra

Przewidywany czas wystąpienia: 20 minut

Uprzejmie prosimy o wygłoszenie, a nie odczytanie wystąpienia (mile widziana prezentacja multimedialna), punktualne przybycie i o udział w pozostałych panelach konferencji.

Wstęp dla słuchaczy – wolny.