Polskie gry wideo – program konferencji

[Aktualizacja] 18 września spotykamy się w Instytucie Filologii Angielskiej UWr na dwudniowej konferencji naukowej „Polskie gry wideo. Kultura, historia, konteksty”. Przedstawiamy program tego wydarzenia.

Tematem obrad chcemy uczynić polskie gry wideo, a także szeroko rozumianą rodzimą branżę gier, środowiska fanów i graczy, kulturę, jaka wokół nich się wytworzyła oraz historię branży gier w Polsce.

Spotykamy się w piątek 18 września o godz. 10 w budynku Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego przy ul. Kuźniczej 22.

Program konferencji:

Piątek – 18 września

Panel 1, godz. 10:

mgr Jakub Krogulec (UWr) – This War of Mine jako ideologiczny zwrot przedstawiania wojny w grach głównego nurtu
mgr Tomasz Piasecki (UWr) – Jak mówi skrajność? Mortal Dating w oczach lingwisty
mgr Aleksandra Jarosz (PTBG) – Wpływ osobowości na flow i immersję
mgr Adam Flamma (UWr) – Od stołu do tabletu, czyli jak zmienić rzeczywistość gracza. Casus EarthCore: shattered elements

Panel 2, godz. 12:

mgr Robert Dudziński (UWr) – Łowca w krainie turbokapitalizmu. Gry komputerowe jako symbol modernizacji w filmie Łowca: ostatnie starcie
mgr Bartosz Pawlak (UO) – Historyczne nawiązania w polskich grach wideo – wybrane przykłady
mgr Radosław Pisula (UO) – Beat’em up. Polski przemysł gier wideo po transformacji ustrojowej a wpływ zachodnich trendów
mgr Magdalena Szewerniak (UWr) – Kazik, zapiekanki i stadiony. Nostalgia w polskich grach komputerowych

Przerwa obiadowa, godz. 14-15

Panel 3, godz. 15:

mgr Jacek Szewczuk (UG) – Poziom „easy”: skupienie się na opowieści czy usprawiedliwienie lenistwa?
mgr Szymon Cieśliński (UŁ) – Horror weird fiction, gra eksploracyjna i symulator chodzenia. Opowiadanie historii w Zaginięciu Ethana Cartera
mgr Adam Flamma (UWr) – Świat oszalał, czyli dlaczego wszyscy uganiają się za Dzikim Gonem?
Danuta Kisiała – Gry na usługach marketingu, czyli o ideach kreatywnych realizowanych za pomocą gier

Panel 4, godz. 16.30:

Mateusz Wojtanowicz (TK Games) – Czym jest TK Games?
Dyskusja: Polskie gry jako fenomen na skalę światową. Wezmą w niej udział: mgr Szymon Cieśliński, mgr Adam Flamma i mgr Dominika Staszenko.

Sobota – 19 września

Panel 5, godz. 10:
mgr Bartłomiej Schweiger (UJ) – Gry a władza w polu produkcji kulturowej
mgr Marcin Petrowicz (UJ) – Spacer po wyśnionych fotografiach. Formuły gatunkowe w grze Trauma

Panel 6, godz. 11.30
mgr Marcin M. Chojnacki (UŁ) – Zanim przybył YouTube, czyli o recenzentach gier wideo w polskich programach telewizyjnych
mgr Łukasz Słoński (UO) – Muminki kontra Obcy – komiks w polskiej prasie komputerowej
mgr Grzegorz Zyzik (UO) – Bajtku dopomóż, jesteśmy w kropce! Początki społeczności graczy w PRL-u
mgr Michał Wolski (UWr) – Groza, ironia i aparat fotograficzny. Alfabet śmierci w kontekście polskich gier wideo z lat 90.

Przerwa obiadowa – 13.30-14.30

Panel 7, godz. 14.30:
mgr Marcin Petrowicz (UJ) – Wojna bez karabinu. Cywile w oblężonym Sarajewie w This War of Mine
mgr Dominika Staszenko (UŁ) – Parkour w zarażonym mieście – Dying Light jako odświeżenie motywu zombie w grach wideo
Miłosz Szymczak (audycja Masz 3 Życia) – xLand Games – historia studia, analiza gry Heartlight oraz dalsze losy tytułów i pracowników firmy

Panel 8, godz. 16

Michał Kłoś (TK Games) – Po ilu kubkach kawy w grze czuć zabawę?
Dyskusja: Dlaczego tęsknimy za Franko, czyli nostalgia a polskie gry. Wezmą w niej udział: mgr Marcin M. Chojnacki, mgr Magdalena Szewerniak i mgr Michał Wolski.

Organizatorami konferencji są Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej Trickster oraz Instytut Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Patronat nad wydarzeniem objęli: Polskie Towarzystwo Badania Gier (patronat naukowy), TK Games, 11 bit studios, audycja Masz 3 ŻyciaPad Portal, Tequila Games, Akademickie Radio Luz Politechniki Wrocławskiej, Gamedec, Grakademia, Hyperbook, Dlastudenta.pl, Gamemusic.pl.

Zapraszamy także do wydarzenia na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *